top of page

Nassau - Perla Bahamasului



Primele privelisti din Nassau

Pana acum un an nu auzisem niciodata de Nassau si nici nu stiam prea multe despre insulele din Bahamas, ci doar ca sunt locuri exotice superbe unde nu credeam ca voi ajunge prea curand. Cand ne-am inscris pentru o croaziera in Bahamas, nu ma asteptam sa fiu atat de impresionata de acest oras, chiar capitala Bahamas, una din cele mai atipice si interesante destinatii in care am fost. Pe cat de exotic pe atat de simplu, plin de contraste precum hoteluri scumpe si case distruse de uraganele frecvente din Arhipelagul Lucayan. Magazinele de diamante si tarabele cu nuci de cocos pe plaje cu apa de un albastru nemaivazut, sunt o priveliste inedita pentru turistii care sunt indeajuns de norocosi sa-si petreaca vacanta acolo.


Cladirile colorate din Nassau

Am ajuns in Nassau prin intermediul unei croaziere si pentru ca am avut numai o zi de petrecut aici, am incercat sa facem cat mai multe lucruri in cat mai putin timp si sunt foarte multumita de ceea ce am reusit sa vedem.

Coborarea de pe nava de croaziera a inceput in jurul orei 10, si odata trecuti de granita din port, aveam timp liber pana la ora 4 dupa-amiaza cand vaporul urma sa isi ridice ancora.


Nu stiam de atractiile pe care le puteam vizita in Nassau, dar auzisem pe vapor de celebrul Hotel Atlantis, despre care mai intalnisem si eu in trecut poze si informatii. Stiam ca este unul dintre cele mai scumpe din lume ( mai este unul in Dubai si in alte cateva orase ale lumii) si aici au stat vedete precum Michael Jackson, Michael Jordan, Beyonce si multi altii. Camera cea mai scumpa este podul intre cele doua hoteluri, pe care nu ai cum sa nu il observi, care costa 25.000 $ pe noapte.


Hotelul Atlantis

Atlantis este de fapt un complex ce ocupa mare parte din Insula Paradisului, cu mai multe hoteluri, un parc acvatic faimos, un delfinariu, un acvariu, multe terase si baruri, plaje private, gradini luxuriante si magazine. Cu alte cuvinte nu ai cum sa te plictisesti aici, totul este atat de atent gandit incat parca esti pe bune in celebrul oras scufundat Atlantida. Bineinteles ca cei din afara hotelului nu au acces chiar la toate facilitatie, dar stiu ca se pot inchiria tururi de cateva ore sau o zi, in care vezi despre ce este vorba in celebrul hotel si poti petrece timpul la parcul de distractii acvatic - Aquaventure sau sa inoti cu delfinii la Dolphin Cay.


Aici se observa bine celebra camera de 25.000$

Nassau este impartit in urmatorul fel: orasul in sine, pe insula unde am acostat si noi, si Insula Paradisului- Paradise Island, unde se intalneste acest hotel si multe altele, la fel de scumpe si de frumoase, dar si magazine, sau atractii turistice. precum un parc acvatic, un teren de golf, sau plaje publice.


In port, am gasit cateva pliante cu harti, pentru ca mie-mi place mereu sa iau harti din locurile in care merg, fiind foarte utile mai ales daca nu ai internet. Am luat asadar una si odata iesiti din port, ne-am gandit sa facem stanga, in ciuda tuturor turistilor care o luau spre dreapta pentru ca, in ambitia mea, speram ca vom reusi sa ajungem pe jos la podul care leaga Nassau de Paradise Island si sa reusim sa ne apropiem macar de faimosul hotel.


Vedere de pe vapor a portului

Ideea este ca daca vrei sa ajungi pe insula ai doua optiuni: fie mergi cu un taxi/masina cu un sofer localnic care dupa parerea mea cere prea multi bani pentru un tur de 1-2 ore, sau o iei la picior asa cum am facut noi. Nu stiu daca sa recomand aceasta cale sau nu.

Cand ajungeti pe tarm in Nassau veti vedea ft multe taxiuri, van-uri si alte tururi pentru turisti, care vor incerca sa va convinga sa mergeti intr-o excursie de cateva ore cu ei. Sincer, sunt destul de scumpe si nu mi se pare ca merita avand in vedere ca noi, nu stiam, dar am putut face pe jos aproape tot si ne-a placut mult mai mult asa.


Avantajele sunt faptul ca nu dati bani la taxiuri si implicit nu depindeti de programul lor deci puteti sta cat vreti pe insula, iar drumul pe jos este de 20-30 de minute maxim.


Dezavantajele pentru noi au fost faptul ca am mers prin caldura, fara apa la noi, si de asemenea, nu se merge printr-o zona populata, ci plina de cladiri in paragina, gunoaie si pare putin nesigura. Este doar o strada dreapta, si circulata de masini, dar pe trotuar eram singurii turisti, in stanga si in dreapta erau numai case daramate de uragane, cu acoperisuri distruse si cu multe gunoaie la usi. Sincer eram putin speriata dar am zis ca daca la un moment dat simtim ca nu pare in regula ceva, ne intorceam de unde am venit si vizitam restul orasului.



Dupa vreo 15-20 de minute am ajuns la pod. Podul este si pietonal. L-am traversat si am ajuns pe Insula Paradisului. Fata de ce vazusem in oras, totul era frumos,ingrijit, si modern, un adevarat paradis turistic si un loc ideal in care sa-ti petreci vacanta daca iti permiti. Case si cladiri moderne si luxoase, multe carturi de golf , multi palmieri, dar foarte foarte cald.







Am mai mers vreo 10 min, printr-o zona draguta cu magazine de suveniruri si inghetata si am ajuns la hotel, de fapt la partea accesibila turistilor. Am intrat in hotel printr-o intrare destul de laturalnica pe care am gasit-o intamplator, care aparent ducea si intru-un mini mall de la parter plin de magazine de brand-uri scumpe si cu holuri de marmura. Ne-am plimbat si cred ca am ajuns in zona centrala a receptiei, nu stim sigur pentru ca hotelul este imens.


Totul era decorat in tematica marina, cu scoici, perle, pesti, caluti de mare. Aveau chiar si un acvariu mare incorporat intr-unul dintre pereti. Am vazut de asemenea si un cazino foarte mare, si intamplator am intrat in cateva locuri unde ni se tot cerea cheia de la camera si desi eram mandra ca parem de-a locului, nu aveam atat noroc incat sa stau in nu stiu ce Royal Suite.


Interiorul hotelului

Cumva am iesit pe un fel de terasa care inconjura o parte din hotel, si lega mai multe cladiri, si sincer a fost cea mai interesanta parte pentru mine. Aveam o priveliste superba a hotelului, iar zona de afara era facuta desigut tot in aceeasi tema cu caluti de mare din care curgea apa, un bar acvatic cu acoperis in forma de scoica, si multe multe plante exotice. Desi probabil era o simpla terasa de legatura, pentru mine a fost o vizita la o gradina botanica, un parc acvatic si o plimbare prin misterioasa Atlantida, toate in acelasi timp. Si o sa vedeti in poze la ce ma refer.







Gradinile Versailles

Dupa ce am plecat de la hotel am incercat sa mergem spre o plaja publica pentru ca nu puteam sa plecam din Bahamas fara sa inotam din nou in apa aceea turcoaz superba, insa pentru ca era foarte cald si noi nu aveam apa nu am reusit sa ajungem pana in capatul insulei, ci ne-am oprit la un alt punct de pe harta pe care voiam sa-l bifez - Gradinile Versailles. O oaza de verdeata care parea ca apartine unui palat european, de unde si numele. Cautand mai mult cand am ajuns acasa, se pare ca si acestea sunt un punct de atractie al insulei, si desi nu sunt impresionante, este interesant sa aruncati o privire, asa ca daca ajungeti merita sa dati o fuga.




Stiam ca nu vrem sa mai mergem pe jos tot drumul pe care deja il strabatusem prin caldura asa ca eram siguri ca trebuie sa existe un feribot sau o barca ce face legatura cu orasul. Am gasit fix sub pod unul, un vapor foarte vechi, cu putini oameni, majoritatea turisti ca noi. Era intr-un fel de port vechi dar la umbra si avea si cateva tarabe ale localnicilor cu suc de fructe si apa, numai bune pentru noi.



Drumul ne-a costat 7 $ daca-mi amintesc bine si ne-a lasat tot in zona portului dupa vaporul nostru, fix in partea in care ne doream sa ajungem. Am avut mare noroc ca am gasit vaporasul asta, pentru ca eram sigura ca va trebui sa ne intoarcem pe jos si vom pierde restul zilei mergand prin caldura.

Pe parcursul calatoriei, unul din cei care lucrau pe vapor ne-a povestit multe detalii despre Paradise Island si despre Nassau, nu am inteles prea multe din cauza zgomotului pe care il facea motorul dar tot ce am auzit si-mi amintesc am scris aici.



Am ajuns in port, am coborat si tot ce voiam era sa gasim o plaja pentru ca ne era foarte cald. Dupa vreo 5-10 min de mers pe jos am ajuns la Junkanoo Beach, nu stiam nimic despre ea, a fost prima plaja care ne-a iesit in cale si arata foarte bine. Sincer cred ca este o destinatie destul de populara pentru turistii care vin ca noi, pe o croaziera, pentru ca este prima si cea mai apropiata plaja de port, si pe deasupra apa este superba. Era si un beach bar unde vindeau racoritoare si cel mai important pt mine, nuci de cocos proaspete. Inca de la inceputul croazierei speram sa gasesc nuci de cocos din acelea mari, proaspete, din care poti sa bei direct, si sincer mi-a intrecut asteptarile.


Plaja Junkanoo


Mereu mi-am dorit sa incerc una, asa ca bineinteles ca mi-am facut si o multime de poze cu ea. Si daca este cineva interesat de gust, este foarte buna, apa de cocos a fost foarte racoritoare, doar un pic dulce, daca aveai rabdare puteai si sa scobesti din interior si sa mananci efectiv cocosul, si este destul de mult inauntru. Fata de ceea ce se gaseste in import, este o experienta diferita, mai ales cum o taie in fata ta cu un cutiti foarte mare, din 3 miscari.





Am stat cam 1 ora la plaja pentru ca nu mai aveam mult timp pana la plecare, era deja ora 3 dupa-amiaza, si din pacate a trebuit sa plecam dar ora aceea petrecuta acolo a fost de vis. Am baut nuca mea de cocos, si o bere locala, am prins niste wifi de la beach bar si le-am trimis familiilor noastre niste poze din locul in care eram.




La intoarcere am incercat sa ne mai abatem pe cateva strazi ca sa vedem mai mult si am trecut pe langa multe magazine dragute, printr-o piata foarte mare de tip bazar de unde mi-am luat un magnet de frigider, pentru colectia mea si inapoi la vapor fix la timp pentru plecare. Am urcat pe punte, am jucat niste mini golf pe cea mai inalta punte a vaporului si ne-am mai uitat la oras de sus in timp ce vaporul se indeparta de tarm.








Nassau a fost unul din cele mai interesante orase in care am fost, plin de contraste si de oameni care isi traiesc viata inconjurati de palmieri si de nuci de cocos, la umbra grandiosului Hotel Atlantis care cucereste privelistea in zare. Este o destinatie pe care merita vazuta, ca de altfel toate celelalte insule din Bahamas, care au peisaje cu adevarat uimitoare. Pot spune ca sunt foarte multumita de cate am reusit sa descopar intr-o singura zi, sper sa revin intr-o zi si de ce nu chiar sa stau o noapte la faimosul hotel Atlantis.



80 views0 comments

Recent Posts

See All

Komentáře


bottom of page